سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انسان خطای آموزگارش را نشناسد، تا آنکه اختلاف [و دیگر نظرات] را بشناسد . [ایّوب علیه السلام]

سیره امام علی
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده:  جمعه 86 آذر 23   ساعت 2:49 عصر

 
 
سفر درونی

با اینکه از خداوند جدا نیستیم اما برای درک حضورش نیاز به سفری هیجان انگیز داریم. آن هم به سرزمینی که در درون ماست. دنیایی که با آنکه در ماست اما به شدت از آن غافلیم و حتی در بعضی موارد انسان با عملکرد خود نشان می­دهد که اعتقاد و در واقع اطلاعی نسبت به وجود آن ندارد. به همین جهت چشمه­های روح آدمی می­خشکد و حیات سرزمین درونی به خطر می­افتد.

جالب است در جهان بیرون انسان­ها به جان هم می­افتند به یکدیگر آسب می­رسانند فرمانروایان هر روز تشنه­تر از روز قبل در پی کشور گشایی هستند و با یکدیگر می­جنگند. انسان­ها همدیگر را فریب می­دهند و مرتکب خطاهای آشکار و پنهان بسیاری می­گردند، تا از سهم بیشتری از جهانی مادی، فناپذیر و سراب گونه، برخوردار شوند. به زور اسلحه و جنگ و ظلم و همنوع کشی قصد قدرت طلبی و قدرت نمایی دارند در حال تخریب یکدیگر هستند تا بر ویرانه های زندگی دیگران  بنای تازه ای برای خود دست و پا نمایند و غافل از اینکه دنیایی به وسعت تمامی هستی در درون خود دارند، قدرتی بالقوه که حتی فکرشان هم به آن همه قدرت راه پیدا نمی کند. زیباییها و آسایشی که درجهان فانی بیرون قابل تصور هم نیست در درون آدمی و همراه اوست اما غفلت از این دنیای نزدیک و در دسترس انسان را به شدت از اینهمه موهبت محروم نموده است. هر چه در بیرون است در درون هم هست.

اگر طالب فرمانروایی و پادشاهی هستیم رعیتی در درون هست که نخست باید بر آن مسلط بود تا به تسلط بیرونی نائل شویم. اگر طالب قدرت هستیم نیروهای عظیمی بطور بالقوه در وجودمان هست که می­توانیم این نیروها را فعال و پویا کنیم. نیروهایی که می توانند انسان را بر تمام هستی مسلط سازند. اگر طالب زیبایی هستیم، چشمه های روح، سرزمین باطنی، محصولات شیرین و خواستنی درونی و... وجود دارد که می­تواند بهترین مناظر هستی باشد و انسان را به پادشاهی مقتدر و ثروتمند مبدل سازد. بنابر این قبل از شروع سفر باید بدانیم مقصد کجاست و مسافران چه راهی هستیم؟ بعد اولین قدم بر داشته شود .

مسافران سرزمین درون هستیم جایی که می­توانیم خداوند زنده را در آنجا ملاقات کنیم ... 

اما قدم اول ...

هرچند انسان درست مانند جنینی که با جفت به مادر متصل است در اتصال دائمی با خداوند است و نوعی ارتباط حیاتی ناآگاهانه با خداوند دارد، اما تفاوت ما با جنین در این است که برای تولد دوباره در روح باید بر این ارتباط ذاتی آگاه شویم و هوشیارانه حیات روح را حفظ نماییم و حیات روح در تغذیه از منبع لایزال الهی است.  

 مراقبه بر نام خداوند با عث می شود که براین وصل بودن دائمی دوباره آگاه شویم و از غفلت و فراموشی و خواب و رویا بیرون بیاییم. ...

  برداشت هایی کلی  از تعالیم  

تالیف : ماندانا میم 


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مطالب وبلاگ
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
21144 :مجموع بازدیدها
11 :بازدید امروز
7 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
سیره امام علی

لوگوی خودم
سیره امام علی
صفحات اختصاصی
فهرست موضوعی نوشته ها
امام علی[25] .
بایگانی نوشته ها
زندگینامه حضرت علی
عبادت علی (ع)
سفر درونی
دعا درمانی
علی
ولادت و حسب و نسب
تربیت اولیه آن حضرت
على علیه السلام هنگام بعثت
نقش على علیه السلام در هجرت
خدمات نظامى على علیه السلام
غزوه أحزاب یا خندق
فتح مکه
نص بر امامت آن حضرت
رحلت پیغمبر صلى الله علیه و آله و سلم
غوغاى سقیفه
خلافت ابوبکر
شوراى شش نفرى عمر
نیازمندى خلفاء بوجود على علیه السلام
علل قتل عثمان
انتخاب بخلافت
جنگ جمل
جنگ صفین
معاویه کیست؟
حکمیت و نتایج آن
جنگ نهروان
شهادت على علیه السلام
پرتوى از سیره و سیماى امیرالمؤمنین على(علیه السلام
ستقامت ملت یگانه راه اصلاح حاکمیت
حقوق حیوانات در حکومت امام علی (ع)
اشتراک